nedeľa 16. augusta 2015

Veniec zo sušených kvetov. /úroveň náročnosti 1/


Ak obľubujete venčeky tak ako ja, určite ich využívate nielen počas Vianoc, či Veľkej noci, ale počas celého roka.. Ja som v stave využiť veniec snáď pri každej príležitosti. Tento krát ponúkam návod na jednoduchý jednodruhový venček z kvietkov gypsomilky.
Čo potrebujeme:
1. pevnejší drôt
2. kliešte
3. aranžérsky drôt
4. ľubovoľné kvietky vhodné na vysušenie /napr .gypsomilka,  levanduľa, rôzne druhy slamienok/
5. dobrú hudbu a dobrú náladu /voliteľné ;-)/

Na výrobu môžete samozr. použiť hotovú formu na veniec, no netuším, či sa tieto u nás predávajú, predpokladám, že áno, no v duchu eco zmýšľania ma ani nenapadlo si nejakú kúpiť, keďže každé CHICovné dievča si ju hravo dokáže vyrobiť samo ;-). Kus drôtu mám vždy doma, ak nemáte, tak zaiste majú v najbližšom železiarstve. ;-). Kvôli bohatosti venčeka, budeme potrebovať dvojúrovňovú formu a tými dvoma úrovňami myslím jednak dva kruhy s rôznym priemerom, ale i v rôznej výške. Vysvetľujem to tu nie pre osoby znalé aranžovani a- Vám sa to bude zdať určite smiešne a trápne, ale ľuďom, ktorí sa tým bežne nezaoberajú...Niečo podobné, ako keď som šla prvý krát v živote robiť polevu na koláč a bolo potrebné roztopiť čokoládu...Autorka receptu nepovažovala za potrebné spomenúť takú samozrejmosť ako je použitie parného kúpeľa namiesto priameho ohrevu...mhmhmh...asi si viete predstaviť ako dopadla moja prvá poleva... :-DDDD...hoci je to primitívnosť, ale na takýchto detailoch neraz záleží ...
   Takže naspäť k téme...aby bolo všetkým jasnejšie, čo sa snažíme dosiahnuť, tu je ilustračný záber.
OK, môj výtvor je ale že úplne iné kafe, lenže ma stál..hmmm...3 centy? neviem....a tento neviem, či vôbec bežne majú a ak áno, môžno za 2 €....
Moja kreácia:
No..viem.. Keď sa dosmeješ, čítaj ďalej...:-D Takže, otázka na rádio Jerevan: Koho trápi forma, ktorú v konečnom dôsledku aj tak nie je vidieť??? Mňa teda určite nie. Majster drotár by si zgustol na mojom výtvore, ale žime reálne a netýrajme sa vecami, ktoré nemôžeme a hlavne nepotrebujeme zmeniť ;-).
Takže moja kreatúra vznikala asi takto:
 
lepšie raz vidieť tu platí dvojnásobne, nazdávam sa....
dva rôzne veľké kruhy...
spojíme menšími kúskami drôtu
samozrejme použijeme kombinačky...či ako sa to správne nazýva
skúsime jeden kruh nadvihnúť tak, aby bol vyššie ako ten druhý, kvôli dvom úrovniam...možno spraviť aj 3, či dokonca 4 kruhy , ak máte náladu, tak ako na motivačnom obr. 1 ;-), veniec bude ešte bohatší
Ideálne je už teraz pridať i háčik na zavesenie, potom by to mohlo ísť ťažšie
z kvietkov vytvoríme malé kytičky, ktoré spojíme tenším drôtikom a postupne pripájame k podstave
Najprv vonkajší, následne vnútorný okruh
hotovo....
Priznávam bez mučenia, že som pracovala s ešte nevysušenou gypsomilkou, takže po vysušení sa jej objem zredukoval a následne som ju kvôli zvýšeniu bohatosti trošku vyplnila levanduľou. Žiaľ, z novej verzie sa foto nezachovalo, venček už má novú majiteľku, ale snáď návod aspoň trochu pomohol. Rovnako možno postupovať pri vencoch z akéhokoľvek materiálu, napr. čečiny, živých kvetov, ja naň nedám dopustiť, takmer úplne som prestala používať iné formy na vence... ;-). Všetkým prajem krásny a možno i tvorivý dník.
 Zuzana
 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára