pondelok 22. júna 2015

Veniec z papiera ( DIY) - úroveň náročnosti 2

 

   Niekedy potrebujem na určitú príležitosť veľkú efektnú dekoráciu  za málo peňazí /alebo najlepšie zadarmo ;-)/ a práve tieto vence sú podľa mňa vhodným riešením. Na nete je veľa návodov, stačí vygoogliť, alebo vyyoutoubovať, ale nenašla som žiaden dobrý návod v slovenčine. Tak pridám ten svoj....takto nejak vyzerá konečná verzia...alebo aj úplne inak, všetko závisí od Vašej fantázie a  chuti sa popiplať. Lebo ÁNO, toto bude piplačka. Ono to už tak býva, buď je to lacné, ale stojí to viac práce, alebo naopak... No a toto je ten prvý prípad. Je to veľmi jednoduchý, ale časovo náročnejší projekt, preto som mu na škále náročnosti od 1-5 dala 2...čas je proste drahý.Ale výsledný efekt stojí za to a ak si to rozložíte pri obľúbenom filme, ani nebudete vedieť ako to zbehne /rolkovať kornúty a harmonikovať harmoniky :-D/. No, dosť kecania, poďme na to.
 
Dohodnime sa, že na obr. 1 je verzia 1 /slovom jeden/ a na obr. 2 verzia 2 /slovom dva/.Tu je teda ešte obr. 2.
OK, takže čo budeme potrebovať na obe verzie: 1. Kartón na základňu,2.  starú knihu/ telefónny zoznam/Leninove spisy...proste čokoľvek, čo už nebudete čítať, nemá to veľkú umeleckú hodnotu (nieže postriháte prvý výtlačok Gutenbergovej Biblie :-D ), tavnú pištoľ, nožnice, pravítko (žiaľ áno, trochu budeme aj merať, ale nie veľa , sľubujem)spinkovač a podľa verzií rôzne ozdoby, ako suché kvietky, gombíky, guličky a pod.
Ako vidíte na obrázku, mám tam už vystrihnuté základne pre 2 vence. Dajú sa kúpiť hotové, ale ekologicky zmýšľajúce CHICovné dievča si predsa nebude kupovať niečo také...Dno krabice z LIDLu je zdarma ;-).  Môžete si teda vybrať, či chcete verziu 1 alebo 2 a podľa toho si vystrihnite z pevnejšieho kartónu buď plný kruh, alebo s dierou v strede - teda len akási hrubšia kružnica- proste klasický vencoidný tvar. Ja som si ich predkreslila podľa misy, môžete použiť akýkoľvek okrúhly predmet, podľa veľkosti akú potrebujete, alebo ak máte veľké kružidlo, tak ste vyhrali.






Na druhú základňu logicky potrebujete zmerať stred a predkresliť a následne vystrihnúť menší kruh v strede väčšieho. Spočiatku som nemala v pláne základne oblepovať, ale nedalo mi to, pretože venčeky mali putovať ďalej, keby som ich robila sebe, možno túto fázu vynechám, ale aj keď to chce pár minút naviac, stojí za to to radšej prelepiť, nikdy neviete, kde sa Vám to prázdne miesto ukáže. Mne sa zvyknú takéto sfušované veci vypomstiť. Netreba sa nad tým zamýšľať - ako to prelepiť, pretože jedna strana bude na stene alebo inde a na druhú ideme lepiť vrstvy, ale aspoň takto ako som to halabala polepila ja - je fajn si to aspoň tak nachystať.
 


Keď máme základne hotové, najprv si rozoberieme verziu 1. Táto vyžaduje výrobu kornútov. Na moju cca 27 cm v priemere základňu som použila papier z nejakej švédskej knihy zo sekáča  možno za 30 centov. Kniha mala formát A5 /alebo niečo podobné/. Vytrhla som stránky a každú jednotlivo zrolovala do kornúta. Myslela som, že nezáleží na tvare kornúta a robila som ich ako mi vyšlo, ale keď som ich priložila k sebe, nepáčilo sa mi, že nemajú rovnaký tvar, hrúbku. Tak som si povedala, že spravím ich rovnaké tak, že keď ich rolujem, hore ostane len jeden rožok, štít, alebo ako to nazvať. Proste si nájdite jeden záchytný bod, ktorý robíte stále rovnako /dole mám odtrhnutú stranu, a rolujem, len kým sa mi rohy nelícujú/, alebo ak Vám drobné nepresnosti nevadia, robte kornúty ako vychádzajú. Dole som ich spinkovala, nepoužila som tavnú pištoľ, lebo jednak sa snažím minimalizovať možnosti popálenia ( u mňa teda pravdepodobnosť popálenia pri práci s ňou je 100% - asi nie som až tak CHICovná :-D ) a jednak sa mi to zdá lacnejšie a rýchlejšie.


Keď som mala istý počet kornútov, uložila som si ich kvôli predstave vedľa seba ešte bez lepenia, aby som vedela, koľko ich cca budem potrebovať. Určite máte iné rozmery materiálov, preto nepotrebujete počet mojich kornútov. Proste ROCK and  rolujte, kým nemáte dosť na oblepenie celého obvodu venca. Keď ich máte dostatok, tak ich lepte pištoľou priamo na základňu. Možno ich lepiť i iným lepidlom, príp. spinkovať, ale tu už mi prišla tavná pištoľ ako najpraktickejšia, niekedy som musela zlepiť i boky susediacich kornútov, aby mi pekne vedľa seba ležali :-D.

Nie je až tak dôležité, ako vyzerajú na koncoch, pretože stredná časť venca bude opäť prelepená. Môžete pokračovať tak, že si urobíte ďalšie kornúty a lepíte ich na spodné napr. 5 cm od okraja spodných, ale ja už taký veniec mám, tak som chcela skúsiť niečo iné a hlavne rýchlejšie. Takže som si zaspomínala na ZŠ... a pracovné vyučovanie.... a nekonečné pionierske schôdzky... a naharmonikovala zo stránok rovnakého rozmeru ako kornúty harmoniku do kruhu /musela som ich po bokoch niekoľko zlepiť dokopy, aby vyšiel kruh, samozrejme.  Vyzeralo to takto:

Ďalšia fáza bola pridať niečo na oživenie. Požiadavka bola monogram, napadlo ma dať ho na ciferník starožitných hodín, ktoré som si stiahla ( ZADARMO!!!) ! od grafickej víly :-D - ona je proste úžasná : http://thegraphicsfairy.com/ a vytlačila na tvrdší papier /verte mi, aj Vaša kopírka ho zvládne. Mala som papier zo starého spisu, ale dá sa použiť hnedý prírodný papier, alebo akýkoľvek tvrdší druh papiera napr. na scrapbooking. V obyčajnom kresliacom programe (Skicár) som si potom do obrázku ešte vložila monogram a vytlačila... ale Vy si môžete do stredu umiestniť čokoľvek. Môže to byť pekná pohľadnica, vianočné gule, veľkonočné vajíčka, alebo hoci aj prvé capačky Vášho bábätka...nalepiť na "harmonický kvietok" a hotovo...

 Noooo..hotovo...niekedy sa pozriem na svoj výtvor a cítim, že tomu niečo chýba. Tento išiel k milej pani, tak sa mi zažiadali nejaké kvietočky pridať...tak som pridala...no ale to by už aj  stačilo ;-). Kvietky sa opäť dajú vyrobiť z papiera,  na nete je milión návodov na ich výrobu, stačí do Googlu zadať paper flower tutorial, alebo paper flower DIY, bežne ich robím, ale tentokrát som mala za babku hotové z KIKu , tak som využila. Tadáááááá!!!!

Ak ste sa rozhodli pre druhú verziu venčeka a máte oblepenú základňu papierom, pripravte si kávu, alebo čokoládu a hlavne dobrú hudbu- dávam do pozornosti napr. Amy McDonald - radšej celý koncert ;-), lebo tieto harmoničky sú na dlhšiu seansu. Mne to trvalo cca 2-2,5 hod. Vždy som mala v procese niekoľko fáz harmoník, jedny som zlepovala k sebe, iné už do kruhu. Určite si pomôžte štipcami, ak ste netrpezliví a nemáte radi prestoje - ako ja. Na jednu malú kvetinkovú harmoničku som potrebovala 4 jednotlivé  kúsky zlepené dokopy a následne do kruhu.

Stredy /a teda do konečnej okrúhlej polohy ich dostať bolo najzložitejšie, najmä keď sa Vám nechce to držať kým lepidlo z pištole v strede poriadne nestuhne/ som si  chvíľu pridržala a potom som to už len zaťažila napr. metrom, či spinkovačkou. Stačí pár minút- a ideálne je ozaj to pridržať rukou a vyčkať, ale ja som netrpezlivá a radšej som  si medzičasom narobila ďalšie harmoniky. Spomínate na staré časy? Dá sa spraviť aj viacero harmoník naraz, skúste si nechať na sebe preložených viac vrstiev papiera a tak ich skladať. Moje stránky mali hrubší papier, švédsky papier je hold švédsky, takže mi to šlo s max. 3 vrstvami, ak máte tenší, možno Vám to pôjde i s viacerými.

 Opäť som si primerala koľko potrebujem na  prvú vrstvu a potom ešte na jednu. Prekryla som to nasledovne:
 Na záver som harmonikokvietky prizdobila "striebornými" gombíkmi a kvietkami a guličkami...a jednoducho, na čo máte náladu. HOTOVO! ...Pardón, zabudla som na prichytenie. V prvej verzii som len cez venček prevliekla motúz, v druhej som prepichla kartón, prevliekla drôtik a až potom som navliekla motúzik...CHICovné dievča si poradí ;-).
 Et voila!


                            Neostanú u nás, poputujú inam, ale takto nejak to môže vyzerať, keď visia na dverách.
Určite vyskúšajte tento projekt, je to doslova za málo peňazí veľa muziky. Na Vianoce do stredu vianočné gule, v lete mušle..svadobný s mašľou...atď. atď.....Nech sa podarí!;-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára