piatok 20. mája 2016

Jarmok pod Radnicou... (alebo keď sa plnia sny).

Vítam Vás (všetkých 5- tich ;-) ) na mojom blogu. Teraz Vám konečne môžem prezradiť, prečo som posledné mesiace nemala čas písať. Možno to poznáte, niečo si vysnívate a keď máte šancu si to aj splniť, všetko ostatné ide nabok a Vy si tak trochu egoisticky ukradnete čas len pre splnenie svojho sna. Tak ako ja posledných niekoľko mesiacov.
     Možno poznáte i to, keď sa ocitnete na rázcestí a  musíte sa rozhodnúť, či dáte zadosť svojmu vzdelaniu, rodičom, ktorí do Vás investovali peniaze, energiu, nervy...rodine, ktorá potrebuje z niečoho žiť..alebo  svojim snom, ktoré máte - čo ja viem- od 7 -mich rokov, kedy ste začali chodiť na výtvarnú a povedali si, že aj Vy raz budete učit deti kresliť.
     Väčšina ľudí sa rozhodne zrejme pre tú správnu, istú a ku všetkým ohľaduplnú cestu. A určite robí dobre. No a my ostatní, ktorí máme pocit, že sme už trebárs celý život konali "správne" z pohľadu druhých  a plnili sny iným, sa rozhodneme, že už na zemi nemáme toľko času, aby sme ho venovali iba niekomu inému. Že po štúdiách možno tak trochu kôli rodičom, po mnohých rokoch materskej a utierania tých najkrajších - ale predsa len- ritiek :-D nastal čas i na seba... Nastal čas pre tých, ktorí neveria na ďalšie životy a nemienia si kaziť život napríklad takým doktorátom ;-).  Riskla som to. Riskla som hádky s rodičmi, manželom, v budúcnosti možno s deťmi, ktoré mi hádam nevytknú, že som im nekúpila každému vlastný PC, alebo že nemohli študovať na súkromnej škole... Absolvovala nekonečné rozhovory o nemožnosti splnenia mojich predstáv, o nereálnosti splnenia bláznivých snov. Smútok, bezmocnosť, pocit, že som egoista. Veľa modlitieb. Odriekania. Práca do noci. Práca od skorého rána. Špina, prach, ale i vôňa farieb. Neupravené /to je slabý výraz/ nechty (a vlasy a pleť a všetko), keď podpisujete prezenčku na rodičovskom združení, ruky od farby a začudované pohľady, lebo "ste predsa právnička". No nestíhate sa ani len poriadne vydrhnúť, ak chcete niečo spraviť a vyzdvihnúť deti načas do ZUŠ, či kamkoľvek. Na chvíľu do "naozajstne"j práce, rýchlo domov, odrezať dosku, utekať na koncert synovi, náuka v kostole, uvariť večeru a konečne prvý krát /večer, veeeľmi zlééé/ i niečo zjete, kúpiť darček k narodeninám, požehliť, natrieť dosku, stretnúť sa s manželom pri umývaní zubov a zazrieť ho, ako spí. Nie je to len ten záver, ktorý každý vidí. Je to drina. Premýšľate, či to stojí za to a či by Vám nebolo lepšie v čistej pojednávačke,  za slušný peniaz. Znova sa modlíte a necháte všetko na Neho. A potom stretnete ČLOVEKA, ktorý je rovnako šialený ako Vy. Dá Vám nápad a (ne)nápadne Vás doň zatiahne. Vlastne ani nemusí, lebo Vy už ani nespíte, iba premýšľate, ako ten nápad zrealizovať. (Ďakujem, Danka, za bezsenné noci ;-) ). A potom takých ľudí stretnete ešte viac. A zistíte, že s kúskom šialenstva, odvahy, nápadu a nakoniec i podpory rodiny sa všetko dá. Pán to zariadi. Neviem kedy, prečo, ako...či je to za zásluhy /určite nie/, či sa už len jednoducho nemôže viac pozerať, ako si neviete rady :-D /tiež určite nie/, ale pošle Vám takú Danku s takým nápadom... alebo Vám pošle do cesty úplne niečo, alebo niekoho iného a Vy viete, že  teraz už MôŽETE!!!
Chcem týmto povzbudiť tých, čo sa nevedia odvážiť ísť za svojim snom. Aj mne sa to pred rokom (čo rokom, desiatimi rokmi) zdalo ako nereálne. Netvrdím, že to bude jednoduché, ani že sa vyspíte. Ani, že nevyroníte slzičku. Ale ak veľmi chcete, makajte na sebe, poproste Pána, aby Vám pomohol a ostatné nechajte na Neho. Verte mi, každý z Vás si zaslúži prežiť svoj život šťastne. Možno Vaša cesta bude dlhšia, ťažšia ako tá moja, ale ak zotrváte, som si istá, že príde odmena. Ja som mala dokonca to šťastie, že...ako to popísať, keď snívate  o tom - ochutnať iba jednu jahôdku a zrazu pred Vás postavia celý kôš???
Chcela som len malý obchodík pre seba a teraz máme celý jarmok plný obchodíkov, aj pre iných a omnoho šikovnejších a úžasnejších  ľudí než som ja, môžem uskutočňovať nielen svoje sny, ale i tých druhých. No nie je to celý kôš krásnych sladučkých jahôd???? To už teda stálo za tie roky driny na X frontoch. Teraz už je len na nás, či ich budeme vedieť i udržať pri živote. Modlíte sa, prosím za nás, aby sme nezaspali na vavrínoch. Ďakujem všetkým, ktorí mi pomohli splniť si sny (Vy presne viete, ktorí to ste) , aj tým, ktorí mi umožnili pomôcť splniť si tie ich. Mám Vás rada.
Zuzana
zopár fotiek na tému otrepanej frázy "ako sa rodí sen" :-D
Prízemie radnice po vymaľovaní a umytí podlahy atď...
Najprv sme nahromadili inventár a v tomto neporiadku privítali prvých prihlásených...
Budúci predajný pult.
Vaňa určená na stánok s mydlami...a pre Jarka, lebo doma vaňu nemá ;-)
Kočky v práci

Začíname s rozmiestňovaním stánkov a expozícií

Včera bol kufor u Miška /Michal Smetanka ďakujeme/, dnes je v už ružovom šate v stánku Nikolky.../u Janky ilustračné/
Muži v práci...a to nesrandujem, výnimočná chvíľa, keď si sadli, aby prekonzultovali ďalší postup...aneb ke´d muž miluje ženu, všakáno mládenci ;-), inak by ste to pre nás nerobili.


Aby sa deti náhodou nenudili, kým čakajú na rodičov.Jarko im robil bohatý program ;-)

Fotené asi o 22.00 hod, keď som sa konečne dostala i k môjmu stánku :-D
Ráno pred otvorením

Naše tri hviezdy ala deti levočskej Bielej Pani

Pán primátor ich vyslobodil z klietky hanby a za to dostal odmenu. KĹúč od radnice, ktorým /takmer ktorým/ odomkol prvý krát brány Jarmoku
a to sú už prví návštevníci...

ukážka z prezentácií

a ďalšia našich šikovných patchworkárok...

a Miško, ktorý urobil tú najlepšiu prácu a vytvoril tú naj atmosféru..

a môj otec, ktorý je nakoniec aj celkom šťastný, že to dítě nie je po ňom...:-D, alebo žeby sa k nám nasťahoval ako inventár a tiež zavesil právo na klinec? uvidíme ;-)


Olinka v mojom stánku...pasuješ tam ;-), nechceš sa k nám pridať?

prvé intelektuálne debaty..alebo? :-D
a ďalšie krásne prezentácie...

a môj čítací kútik

A to je len zopár ukážok z nášho stáleho Jarmoku pod Radnicou v Levoči, otvorené máme  UT-NE  od 10.00-19.00...Veľmi sa tešíme na Vašu návštevu. Prídťe sa pozrieť, dať si s nami kávičku, či zúčastniť sa niektorej z množstva aktivít, ktoré do budúcnosti chystáme /workshopy, výstavy, koncerty/, alebo sa k nám prihláste ako aktívni vystavovatelia, lektori, atď...
Nakoniec asnáď ešte  krátke video o splnení dlhého sna....ďakujem spoločnosti Framegroup za povolenie ho zdieľať.


https://www.youtube.com/embed/PvWzG0ThuRk?rel=0&amp%3Bcontrols=0&amp%3Bshowinfo=0

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára